П’ятниця, 19 Квітня, 2024

Розвиток велопрокатної системи у місті

Велосипед — не тільки зручний спосіб  пересування містом без заторів та короткими шляхами, а й ще екологічно безпечний транспорт, через що містяни все частіше роблять вибір в його користь. Велосипеди дозволяють економити час на очікуванні громадського транспорту особливо в час пік. Вони не потребують палива, з дефіцитом якого час від часу стикаються власники автомобілів. Крім того, використання велосипедів дозволяє принести  користь й власному організму. Далі на vinnytsia-future.

Перший муніципальний велопрокат у Вінниці

Ідея створення муніципального прокату велосипедів з’явилася ще у 2016 році. Тоді міська влада уклала договір з львівською компанією «Некстбайк Україна», які виступили підрядниками. Ця міська система велопрокату представлена у понад 300 містах двадцяти п’яти країн на чотирьох континентах світу. Велосипеди та станції виготовляють у Німеччині.  Вони мають низьку раму, три передачі швидкості. Під рулем розміщується невеликий кошик та ліхтар. Велосипед простий в користуванні, добре їде вгору та комфортний, що робить його доступним для різних категорій населення. Загалом для Вінниці було закуплено 120 велосипедів.

Всього у Вінниці було встановлено 15 станцій прокату  в густонаселених районах міста — Вишенька, Слов’янка, Центр, Замостя, Залізничний вокзал. Кожна станція має 10 стійок та 8 велосипедів. 

Контроль та управління велопрокатною системою здійснює сама компанія “Некстабайк”. Тому у випадку крадіжки чи пошкодження транспорту або станції, вона має самостійно владнати проблему протягом двох місяців. Також компанія має відстежувати наявність рівномірної кількості велосипедів на станціях, та підвозити їх при необхідності.

Плата за оренду транспорту відбувається автоматично. Аби скористатися послугами необхідно зареєструватись у системі, та прив’язати до неї банківську картку, з якої списується плата за оренду велосипеда. Перед поїздкою необхідно просканувати  QR-код  через додаток в смартфоні

Орендувати велосипед можна на одній зі станцій:

  1. Перехрестя вулиць М. Ващука – Келецька; 
  2. Західний автовокзал (Хмельницьке шосе, 107); 
  3. ВНТУ (Хмельницьке шосе, 95); 
  4. Перехрестя Келецька – проспект Космонавтів; 
  5. Парк Дружби народів (вул. Андрія Первозваного); 
  6. Перехрестя вулиць Келецька – 600-річчя; 
  7. Електромережа (вул. Пирогова); 
  8. Ринок «Урожай»; 
  9. Проспект Коцюбинського (Петроцентр); 
  10. Площа Європейська; 
  11. Перехрестя вулиць Стрілецька – Київська; 
  12.  Центральний автовокзал (вул. Київська, 8); 
  13. Площа Перемоги (біля Будинку офіцерів); 
  14. Перехрестя вулиць Брацлавська – Замостянська; 
  15. Залізничний вокзал (площа Привокзальна, 1).

Як нововведення сприйняли містяни

Велопрокат запрацював у Вінниці з жовтня 2018 року. У перші дні роботи містяни орендували велосипеди близько 200 разів на добу у теплі дні, та до 150 разів, коли похолоднішало. За перший місяць містяни скористались велопрокатом більш як 7 тисяч разів. При користуванні системою прокату не обов’язково повертати велосипед  там, де його взяли: розпочати поїздку можна з однієї станції, а завершити — на іншій.

Між станціями зручно пересуватись збудованими велодоріжками, які розміщені вздовж головних вулиць міста.

Переважно вінничани використовують велосипеди для прогулянок містом. Частими користувачами також є й студенти політехнічного університету, які зрозуміли, що можна зручно і швидко діставатись навчально закладу з електромережі чи Вишеньки, не чекаючи трамваїв, якими іноді доводиться їхати з пересадками.

З приходом зимових похолодань система велопрокату призупиняє свою діяльність. А вже з потеплінням навесні станції “Некстбайк” у місті знову наповнюються велосипедами. 

Latest Posts

.,.,.,.,.,.,.,. Copyright © Partial use of materials is allowed in the presence of a hyperlink to us.